Äntligen småstickat igen

I sommar blir jag moster igen! Hurra!

Och visst behövs det lite småstickat… eller hur? Men mitt i sommaren är det ju inte så mysigt med stickade plagg, så det får jag väl vänta lite med. En filt kanske?
Jag ska fundera på det.

Sen tills hösten och vintern kommer tillbaka så behövs det ju en söt mössa:

Source: garnstudio.com via Anna on Pinterest

Och nåt att värma rumpan med:

Source: garnstudio.com via Anna on Pinterest

Något som värmer hela uppedelen:

Source: garnstudio.com via Anna on Pinterest

Och en gosig kofta:

Source: garnstudio.com via Anna on Pinterest

Koftan stickade jag en till dottern för några år sen, och den användes mycket:

Inte nöjd

Gosenosa!!

Nu har jag stickat klart hennes mössa också:

Dotterns mössa

Den blev lite stor, men hon växer ju.
Och hon gillade den, så länge den inte åkte ner över ögonen alltså. 😉

Garn: Alpaka Fashion från Schachenmayr nomotta.
Mönster: ”Hittepå”.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Äntligen småstickat igen”

  1. Åh, så roligt! Grattis till ytterligare mosterskap!
    Visst behövs en ostixig kofta i sommar! Minns sommarn -07 som regnade bort från midsommar och framåt.
    Fiffig luv-krage sen till hösten!

    Roligt med småtting-kläder igen!

Kommentera

