Loppisfångst

Jodå, det blev en lite loppispaus.
Och just nu har jag kaffepaus, medan ett lager färg torkar. Sen ett lager till av det gröna och efter det blir det att byta till tapetsering.
Jag  har jättekul!

Tillbaka till loppisfyndandet.

Vi var lite löst på jakt efter att byta ut fåtöljen i sonens rum. Han har fått ta hand om vår gamla Ikeamastodont och den har inte riktigt passat in. Den passar inte alls in i huset faktiskt, här passar det bäst med små, smäckra möbler. Så den får gå till de sälla jaktmarkerna (=loppis).

Ny fåtölj

Men titta vad som stod och glänste när vi kom dit. 95 kr och hel och fin och i ett sammetsaktigt tyg. Jag högg den!

Plus allt det andra i den…

Loppisfångst

En vägglampa, ännu en grön glastallrik i favoritservisen, två halsband, en sjal, och en fisktavla och hängare till sonens rum. En mycket bra fångst, om jag får säga det själv. 🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

