Min minsta

För tre år sen. Då var hon tröttaste prinsessan av de alla…
Vår Törnrosa.

Trött modell

Oj, vad mycket som hänt…

Erta i blomhatt

Med lilla ”Ertan”. 🙂

Väntar

Numer är hon en väldigt bestämd ung dam. Hon är lyhörd och hjälpsam och inte alltför långsint. Glad och fnittrig, men också reserverad. Man får inte ha för bråttom att bli hennes vän, hon vill ta det lugnt. Och gör du ”fel” då ger hon dig ”onda ögat”… Och det vill du inte ha! 😉

Bortskämd? Jadå… Men inte så det stör, tycker vi.

Älskar att måla och pyssla och läsa böcker. Ritar redan jättefina teckningar, tycker hennes mor och far då…

Hon pratar mycket och håller stenkoll på storebror, talar om vad han ska göra.
Han i sin tur överöser henne med kärlek, så mycket att hon ofta säger åt honom att sluta pussas och kramas. Det kan bli för mycket av det goda.

Hon gillar fart och lite farliga saker. Som stora rutschkanor eller långa pulkabackar.
Smycken som glittrar, rosa saker, Hello Kitty, tofsar i håret, hårspännen, kjolar och klänningar är alla favoriter. Det är väldigt sällan vi lyckas med att få henne bära byxor… Men jag tror det kommer det också.

Mammigaste tjejen av alla ibland.
Älskar pappa och bror, men just nu… ÄLSKAR hon mamma. Nåt att minnas med glädje sen när tonåren infaller. 😉

 

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “Min minsta”

Kommentera

