Rutigt

Inte klar

Det här är alla. Så långt.
Fast den ser väldigt liten ut… Jag kanske behöver fler rutor än jag först tänkt mig?
Men de blir ju lite större sen efter lite tvätt och tillplattning. Så det kanske räcker med 150 st.

28 till alltså. Eller så långt nuvarande garn räcker, så får jag se sen.

Och hur syr man ihop dem? Eller virkar man? Ackack…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

6 thoughts on “Rutigt”

  1. det bästa/enklaste är att virka ihop dem undertiden, dvs på det sista varvet virkar man den nyaste rutan ihop med den sista, hoppas det förstås. men det är ju för sent för dig nu, så du får väl sy ihop dem i den yttersta maskbågen.
    hälsningar från Island
    Frida

  2. vad fint det blir. det är ngt visst med mormorsrutor. virka först ihop en efter en till längder. sedan virkar du ihop längderna. hur smidigt som helst och snyggt blir det

Kommentera

