Listar

1) Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag tror jag fortfarande pluggade. I Växjö. Bodde i Ljungby. Kommer inte ihåg om maken flyttat in än eller inte… Men han var i alla fall pojkvän.

2) Vad gjorde du för ett år sedan?
Jag var mest trött. Förkyld eller magsjuk eller trött. Jobbade och försökte ta hand om ungarna.

3) Fem snacks du gillar.
OSTBÅGAR
Brie och annan liknande ost
Räknas Jellybeans?
Choklaaaad!
En hel massa annat som jag har svårt att minnas just nu…

4) Fem sånger du kan texten till.
Määhh… Vet inte. Jag kan ju knappt minnas en låt nu… Kanske nån gammal Abbasång?

5) Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär.
Jobba mindre, men inte helt sluta.
Anställa en snickare som får ta hand om huset på landet. Och sen nån som fixar trädgården där också.
Betala bort alla (nåja, så många är de inte) lånen.
Resa till Skottland, Irland, Egypten, Japan, Marrocko, Canada och nånstans mer…
Unna mig en massa frisörbesök, massage, spa o.s.v.
(Huset här hemma fixar vi helst själva, lite i taget)

6) Fem dåliga vanor
Näää… Jag vet att de finns, men eftersom jag står ut med dem så är de inte så viktiga.

7) Fem saker du gillar att göra.
Planera allt jag ska göra sen… senare…
Sticka eller virka
Få ordning, Jag gillar ordning. Faktiskt.
Måla min omgivning. Färg är bra!
Läsa bakböcker

8) Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa.
Sånt som är svart
Sånt som är för smått
Skor med höööga klackar
För korta kjolar och byxor
Peruk, antar jag…

9) Fem favoritleksaker.
Mobilen. Det är en Galaxy. Jag har hela mitt liv på den. Listor till förbannelse, en massa böcker, kamera,  matappar…
Min Vaio
Garn
Trädgården


10) Tio personer att utmana.
Vill du, så får du.

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

