M-m-muddar

image

I morse (näää, det är jufortfarande morgon) när de andra sov hann jag med lite stickande. Jag gör fler muddar. Av de små garnsnuttar som blir över från den virkade filten. Gutt.

De andra är hemma idag. Sonen har en febersläng.
Nu ska jag jobba.

P.S. Limpan blev mums!!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “M-m-muddar”

  1. Hej
    Tänkte fråga om ett tips.
    Hur gör du när du skarvar garn när du stickar? Precis fixat ihop mina första två par raggisar och då var jag tvungen att knyta hm?:S
    och vet du faktiskt lite ditt fel att jag börjat sticka;) (helt insnöad på virkning annars) när jag sett alla fina saker du stickat och så dina häftiga raggisar med zickzack du gjorde på fri hand förra vintern så blev jag ju tvungen att prova först mössa och sedan raggisar dock efter mönster och utan zickzack. Nu är jag fruktansvärt sugen på att försöka sticka en giraff i Aventica:)

  2. Heja! Jag lämnar ”tåtar” under stickningens gång och sen fäster jag garnet efteråt genom att ”sy tåtarna omlott”. Hoppas du förstår. Svårt att förklara utan bild…

  3. Tack! Tror jag förstår ska testa nästa gång:)
    Ojoj vad många rutor. Jobbar på en garn och sybutik så jag har sett både ihopsydda och ihopvirkade mormorsrutor båda är snyggt. Dock har jag aldrig orkat göra så många som du gjort, jättefint!

Kommentera

