Orsaken

Jag tror jag kommit på orsaken till svullna ögat för jag har det igen och gjorde samma sak igår kväll som kvällen innan sist…
Jag smorde ansiktet med olivolja från en nyöppnad flaska. Så det ska jag inte göra mer. Precis som jag undviker tofu och annat med sojabas för jag får så ont i magen. Litegrann går bra, men inte när det är ”bara” soja.

Det är inte alltid det ”naturliga” är bra…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

4 thoughts on “Orsaken”

  1. Va bra att du kom på vad som var fel. Fast inte kul att vara överkänslig. Tänkte lämna tips på den bästa ansikts och kropps smörj som jag provat
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=118906
    Fick den på recept på hud för något år sedan och har sedan fortsatt köpa den receptfritt på apoteket. Sköterskan på hud lovade även att den skulle ta rynkor, så det kör jag på nu;) Skämt åsido den är fantastisk nu på vintern inte ett dugg utorkad i ansiktet!

  2. Oj!
    Vilken tur att du kom på sambandet!

    Är du megakänslig mot ansiktscreamer, eller var oljan en specialkur?

    Jag är megakänslig och tål bara Apotekets Cliniderm. Köpte nyligen ny flaska, men tog den för torr hy istället för normal. It’s yours, om du vill ha den. Oanvänd, nyinköpt och praktisk flaska. 🙂

  3. Tack för tipset! Jag har inga torrproblem egentligen utan smörjer in mig med olja ibland för att det är skönt… Massera lite å så. 🙂
    Annars använder jag A-creme från hälsokosten. Superkräm som både är billig och bäst, jag är beroende sen tjugo år… Så jag fortsätter. 😉

  4. Åh, A-crème! Hur kan jag ha glömt den? Den använde jag från början när jag förstod att använda skonsammare produkter i ansiktet. Den ska jag testa igen! Tack för påminnelsen! 🙂

Kommentera

