Tomte ska man va’

Hur har det gått med julfotandet i år då?

Jomen, tackar som frågar.
Sådäääär…

Julbarn

Dagsljus! Sånt gillar man om vintern.
Men bara en ville vara tomte.
Och den som ville vara tomte ville inte vara glad.

Tomtenissan

Lucia med Familjedaghemmens fröknar och barn.
Tomtenissan var fin och stolt och nästan tillräckligt glad för ett leende på bild. Men hon ville inte sjunga.

Morsan hennes visste tydligen inte hur kameran fungerar…

Vinkande nisse

Luciafirande med sex- och sjuåringar.
Tomtenissen showade som ingen annan!
Han sjöng, han dansade (en helt egen dans) och han vinkade till publiken!

Mamman hans gav upp till slut och använde blixten för att få ett kort där man ser hur de ser ut alla finbarnen.

Tomtar

Sen var det en kväll då bägge ville vara tomtar. Men de ville verkligen inte vara i bild samtidigt. I alla fall inte så man kan se hur de ser ut…

Jag ger upp nu!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

