Sjuk vardag

Jaha… Klockan är inte ens halv sex. Och bägge ungarna har lagt sig. Trötta, febriga, hostiga, hesa och gnälliga av olika grad. Maken har legat däckad hela dagen. Själv känner jag mig sådär mittemellan. Inte frisk och inte jättesjuk. Men hela huvudet är inbäddat i bomull känns det som, luddig hjärna, lock för öronen, ont i halsen, hosta ibland och en näsa som kliar och nyser. Men jag är i alla fall piggast i familjen!

Idag, när de låg i bredd i sängen och sov middag i godan ro, satt jag i min tysta ensamhet och knaprade på saffransskorpor.

Saffransskorpor

Leilas recept. Gött!

Glögg

För lite mer tröst har jag fixat mig en flaska glögg.
Bara några små, små procent för att inte magen ska gå bananananas…

Äpple & Kanel har jag inte testat förr. Men jag ska nog testa den fler gånger.

Nåt annat jag vill testa i jul är den nya sortens julmust.
Det låter som att den kan vara toppen.

Nåja, vi får väl se hur julen artar sig…

I en lugn stund idag, när de inte var alltför mamma/fruberoende gick jag ner i källaren och städade. Det kändes väldigt skönt att få det gjort! Bli av med dammråttor och små spindlar och lite annat bös. Dessutom rensade jag fram pysselhörnet igen, så nu är det nästan så att jag har lite lust att använda det.
Om inte annat så finns det lite julklappar att slå in.

Och det nös jag på!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Sjuk vardag”

Kommentera

