Mera fix

Jaha, hur går det med resten av hemmafixandet då?

Nymålat

Jo, målandet till sonens rum går sakta framåt. Anslagstavlan och två såna kuber (som jag gjort på jobbet) blir turkosa och sen blir två kuber orangea, som byrån (som jag inte visat upp här än). Förhoppningsvis kommer allt att hänga ihop sen när vi väl kommit så långt som att ”fixa rummet”.

Tyg

Tyget här ska kläs på en sittdyna i köket sen. Tyget är ett av alla dem jag fick från jobbet. De blev över från utförsäljningen och då tog jag så mycket jag orkade bära… 😀

Här står luckorna till de två gamla köksskåp som står kvar i källaren. För de ska jag ju göra om till ett skåp i pysselhörnan. Jorrå.

Hörnet

Där i hörnet ska de in. Ett skåp underst och ett överst och emellan den gröna hyllan som hänger där nu. Byrån ska ut på landet så småningom.

Blir nog bra det här. Till slut.

P.S. Det var ingen som såg stöket va?? Nä, tänkte väl det…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “Mera fix”

  1. Åh, det är så inspirerande att se ditt fix. Och det hjälper faktiskt mig att komma igång när du emellanåt skriver att orken tryter och att det står andra projekt på gång runtomkring. Det måste inte vara undanplockat och fejat för att fix ska kunna bli av. Det är rent av omöjligt att få någonting gjort alls om det måste vara sådär fixt och färdigt och fejat hela tiden.
    Tack!
    Och ha en god helg!

Kommentera

