List

Det här är ingen riktig sån där ”så gör man”-guide, men i alla fall en liten hjälp på vägen för de som behöver.

Efter lite funderande två träskallar emellan lyckades vi såga till mallar till taklisterna. Och så här gjorde vi:

Taklister

Ena listen till ett ytterhörn.

Taklister

Och den andra till ytterhörn.
De är rätt lätta, så inga problem där.

Taklister

Men innerhörn suger!!
Nåja, så här ska listen hållas när man sågar.
Här är takdelen av listen neråt. Vet inte riktigt om det har betydelse, troligen inte…

Taklister

Och så den mötande delen då.

Vi har inte sågat till listerna än, men våra mallar stämmer med hörnen så det ska förhoppningvis gå bra att såga sen. Men det kommer jag inte att göra på en eftermiddag då blodsockret dalar, utan på en förmiddag efter en stadig frukost. Allt för att undvika totalt sammanbrott!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

