Nytt sytt av gammalt

Sydd kjol

Jag har sytt en liten ”prinsesskjol” av en fluffsjal jag köpt på loppis och en bit trikåtyg jag haft i gömmorna ett tag.

Planen är att fylla en väska med utklädningssaker till dottern i julklapp. Så nu ska jag leta saker på loppis, försöka mig på att sy lite till och dessutom kolla om det finns reasaker över från Halloween.

Jag vet då att jag skulle blivit överlycklig av en sån present, jag älskade att klä ut mig som liten! Och det verkar ju hon också göra… Så jag tror det blir en hit!

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

1 thought on “Nytt sytt av gammalt”

  1. Vilken fin idé!
    Håller med dig om att det är något man skulle blivit överlycklig för som liten:)
    Du har så många kreativa idér.

Kommentera

