Lata söndag

Jag tror vi har Sveriges smutsigaste fönster. Men eftersom jag inte har några planer på att ändra på det så fortsätter jag att ignorera dem.

Lampskärm

Jag finurlar lite med den jättelika lampskärmen. Kanske blir det bra, kanske inte.

Skåpet under blir dock bra, det vet jag. På jobbet har jag fixat sockel, extra hyllsidor och täcksidor. Luckorna och allt ska målas och sen ska det sättas ihop. När det är gjort ska jag justera skivan och sätta fast ovanpå allt. Fy tusan vad bra det blir!

Koja

Ibland roar sig ungarna på egen hand en stund. Då är det lugnt och fridfullt ett tag. Och tyst… Så tyst att jag fick lov att kolla hur de hade det. Men det var lite förbjudet, så jag fick gå igen.

Trädgården har blivit lite städad. Bara lite. Funderar på om jag ska kratta lite löv på framsidan också.

Ska bara…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

Kommentera

