Blåa dunster

Idag blev jag tillrättavisad av min son.
Vi var och hämtade hans syster hos dagmamman och när vi gick kom en av de andras mammor och hämtade och hade med sig en syskonvagn med den minsta lilla bebisen i, klädd i mörkblått.

”Titta, sa jag, vilken liten, liten bebis! Vad söt han är, E’s lillebror!”
”Eller lillasyster, mamma! Det kan det också vara, det vet man inte.”

Så rätt, så rätt… Vem är jag att förutsätta saker baserat på klädfärg?
Så jag tackade min son för att han rättat mig och kände mig mycket stolt över hans fortfarande öppna sinne. 🙂
Och lite skämmig över mitt egna…

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

3 thoughts on “Blåa dunster”

  1. Barnen är så bra och moderna nu för tiden. Saker är så självklara för dem. Saker som vi aldrig hade tänkt på när vi växte upp är världens simplaste grej för dem. Det är underbart. De som växer upp nu kommer att få ta del av en mycket större värld än vi och deras tankar och möjligheter kommer att vara så mycket större än våra.

    Det är härligt att det går framåt.

    Kloka barn har ofta kloka föräldrar. .-)

Kommentera

