Saftigt

Det har varit lite segt i veckan. Men en dag gjorde jag i alla fall saft!

Vindruvor

Det växer druvor i trädgården! Massor! Jag plockade hälften.

Koka druvor

Kokade de ordentligt.

Sila

Silade i min loppisfyndade sil.

Koka och skumma

Kokade och skummade.

Frysa in

Frös in ett lager.

Vindruvssaft

Gott!
Men med ett kilo socker så vore det väl konstigt annars. 🙂

Författare: effy

Det handlar mest om stickning, om garn, om pyssel... Jag behöver ett ställe för mina stickiga funderingar och trassliga tankar. Jag samlar alla de sorters pyssel jag pysslar med, och ibland lite andra tankar också... Om jag har några! ;)

2 thoughts on “Saftigt”

  1. Å vad spännande med druvsaft… Jag har inte fått några bär än på min stock men tills nästa sommar hoppas jag de kommer. Är inte så mycket för vin men kan man göra saft så är det ju jättebra. Hur går det med din majs förresten, blir det några kolvar? Har 4 i år, det är rekord! Sen är det ju inte säkert det är så många korn på varje men var säker på att de korn som blir kommer att äts med smör och andakt….Mvh. Susanne

  2. Majsen går sådär… Vi har ätit en kolv och den var UNDERBAR!
    Med resten får vi se hur det blir… Det finns fem till, men de är små.
    Ska absolut odla nästa år också, men hitta ett soligare ställe.

Kommentera

